100% Pure natural MORINDA CITRIFOLIA Noni Extract. Pure and deep color, it tastes sour and not sweet. Enzyme Noni or NONI FED, Noni has been recognized by the medical field as an immunization boaster for High Blood, Cancer, Sexuality,Allergy decreed symptoms,Heard Disease, Stroke, Diabetes, Obesity,Hypertension, Sleep Problems,Pressure, Allergic, Digestive, Breathing,Tired, Tiredness, Rheumatism, Brain Function Disorder & kidney.

TANPA CAJ PENGHANTARAN / POSTAGE FREE (Malaysia)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 29, 2010

Penyakit Gout / Sendi Membengkak

enzimnoni-mengkudu | 9:57 PM |


What is Gout?
Gout is one of the most painful forms of arthritis. Gout attack can strike without warning with intense pain usually in the joint of the big toe. But, it may also include the ankles, heels, instep, knees, elbows, hips, thumbs, or fingers.

Gout develops when too much uric acid builds up in your body. Sharp needle-like urate crystals form around your joints beginning in your big toe. Gout does not happen overnight. It is the result of a build-up process that may take months or years. When it reaches a critical level, you get a painful gout attack.
What Causes Gout?
Gout is caused by too much uric acid in the blood (hyperuricemia). Hyperuricemia is caused by a combination of several factors. You are more likely to get hyperuricemia and gout if you:

* Have family members with the disease
* Are a male over 30 years
* Are overweight
* Drink 2 or more alcoholic drinks (especially beer) a day
* Drink 2 or more sweetened soft drinks per day
* Eat excessive amounts of red meats, internal organs, yeast, poultry or seafood
* Smoke 2 or more cigarettes per day
* Regularly use some medicines such as diuretics, aspirin, cyclosporine, or levodopa

Gout Treatments
The first thing a doctor gives you is a strong pain killer. This provides only short term relief of pain, and it does not really solve the problem. Various prescription drugs are available for treating gout. These are harsh synthetic chemicals that may have harmful side effects if taken for long periods.

Highly toxic Colchicine is sometimes prescribed for gout. Colchicine is natural poison that may cause vomiting, diarhea, abdominal cramps, kidney failure and in high concentration even death.

Because of the harmful side effects of drugs, many people are choosing an alternative natural cures.
Can Gout be Treated Naturally?
For centuries, natural herbs and plant extracts have been successfully used in Asia and Europe for treating gout. Recent clinical research confirmed that these plants do have natural compounds that lower uric acid in blood and expel it from the body. These scientific studies led to the formulation of Goutezol.

Introducing Goutezol™
Patients are quickly relieved because

* It reduces swelling, pain and inflammation
* It improves purine metabolism and digestion
* It expels uric acid from the body
* It lowers the level of uric acid in the blood





Gout boleh disebabkan oleh beberapa faktor, biasanya seseorang itu diserang oleh gout kerana salah satu sebab utama, ringkasan ini ditulis supaya anda dapat mengambil jalan penyelesaian penawarnya.

1. Stress, telah terbukti memberi kesan negatif pada badan, melalui pengurangan mineral dan nutrisi dan pengeluaran adrenalin dan hormon stress (steroid). Stress juga boleh menurunkan sistem imun anda, menukar paras sugar dalam daran dan menaikkan paras asid urik ke tahap tinggi. Dadah biasanya akan menambahkan stress melalui dehidrasi tisu organ dan menyempitkan laluan-neuro dan menyekat penyerapan zat nutrisi dan mineral. PeGoutnawar alami boleh menanganinya.
2. Makan makanan yang salah, cara makan, masa makan dan banyak mana anda makan, secara terus memberi kesan pada kesihatan anda. Makan terproses melemahkan sistem penghadaman anda, yang dengan itu melemahkan sistem imun anda dan seterusnya akan membenarkan gout menyerang dan berbagai lagi penyakit akan muncul. Ubatan tidak dapat menggantikan apa yang makanan baik berikan. Penawar alami yang menggunakan beberapa makanan pasti yang memulihkan kesiahatan dengan cepat dan selamat.
3. Berat badan yang melebihi. Seperti yang dimaklum sesiapa yang menghadapi berat banda terlebih akan menaikkan risiko berbagai penyakit. Kegemukkan boleh berlaku disebabkan oleh ketidakseimbangan metabolisma atau lebihan makanan atau kekurangan sesuatu yang sepatutnya. Ubatan tidak dapat mengimbangkan masalah ini, tetapi penawar alami akan dengan sendirinya mengimbangi beberapa hal dalam badan.
4. Gula, terutamanya gula terproses, menyebabkan berbagai masalah kesihatan masyarakat moden sekarang. Terlalu banyak gula akan menyebabkan radangan dan ia adalah penyebab utama kebanyakan penyakit yang diketahui. Antara penyakitnya ialah tekanan darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, dan juga semua isu sistem imun yang masyarakat kita menderita seperti gout. Penawar alami boleh mengimbangi paras normal asid urik dan memberikan zat nutrisi penting yang pengambilan gula memudaratkan.
5. Antibiotik, hari ni antibiotik telah di lebih gunakan. Memang adakalanya bagus digunakan. Perkataan antibiotik itu sendiri bermaksud melawan kehidupan dan itulah apa yang dilakukannya. Antibiotik melenyapkan semua organisma dalam badan, termasuk yang baik dan diperlukan oleh kesihatan.
6. Ramai orang menghadapi masalah disebabkan oleh ketidakseimbangan microorganism sihat yang diperlukan untuk penghadaman yang baik dan sistem imun yang berkesan. Dan juga, ramai orang yang mengambil antibiotik telah pun menderita dengan sistem imun yang lemah. Penawar alami boleh membantu memulihkan semula sistem pertahanan alami badan kita.
7. Keseimbangan pH juga sangat penting dijaga seperti mana suhu badan, terlalu tinggi tidak baik dan terlu rendah juga tidak baik. Semua yang tersenarai di atas memberi kesan pada pH dengan meningkatkan keasidan dan kristal asid urik. Lagi tinggi paras asid lagi rendah oksigen dalam badan anda. Sel badan membuat kumbahan berasid dan biasanya dinyah melalui air kencing. pH yang rendah atau tinggi paras asid menyebabkan gout dan juga pengerasan arteri dan radangan sendi dan tisu sel badan.
8. Paras rendah elektrolit (mineral) disebabkan oleh ubat dadah, diet kurang dan kurang aktiviti. Penawar alami boleh mengatasi masalah ini dengan memberi imbangan paras mineral seperti kalsium, potassium, magnesium dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment